Astrofotografické
snímky

Home
Úvod
Galerie
Vybavení
O mně
Odkazy
Historie
Napište mi
Návštěvní kniha
   

   
Poslední změna: 11. října 2011

Vybavení

| Objektivy | Paralaktická montáž | Autoguider | Fotoaparát & filmy | Software |

Pro fotografování noční oblohy dlouhými expozicemi je třeba mít odpovídající vybavení. Podrobný popis a návod, jak takové vybavení použít, najdete na stránkách Martina Myslivce. Jeho praktické rady a doporučení jsou pro začátek neocenitelné.

Je několik úrovní astrofotografického vybavení, od jednoduchého paralaktického stolku s běžným kinofilmovým fotoaparátem, přes přenosnou paralaktickou montáž s digitálním fotoaparátem a speciálním (astro)objektivem, až po pevnou paralaktickou montáž s fotokomorou a CCD. Tyto sestavy se liší jednak kvalitou dosažených výsledků a především cenou (nebo jednak cenou a především kvalitou výsledků? asi jak pro koho).

Já jsem se rozhodl začít s fotografováním na filmy pomocí fotografických teleobjektivů připevněných na jednoduché paralaktické montáži. Důvodem byla pro mě přijatelná počáteční cena vybavení a také jsem nechtěl přijít o zážitky a zkušenosti s touto “základní technikou”. Při pořizování jednotlivých věcí jsem se snažil vybrat to, co bych mohl ještě použít i pro jiné činnosti než je astrofotografie. Ne že bych hned od začátku počítal s tím, že u astrofocení dlouho nevydržím. Naopak, postupně plánuji přechod na vyšší úrovně a věci, které jsem si pořídil, bych rád využil i pro neastronomické účely.

Opustil jsem fotografování na film a přešel na digitální techniku. V souvislosti s tím jsem si pořídil digitální fotoaparát, nový objektiv a novou montáž.